Regulamin

Ostatnia aktualizacji: 20.05.2025

Regulamin Sklepu Internetowego www.monikaskomra.com

Postanowienia niniejszego Regulaminu obowiązują Sprzedawcę oraz wszystkich Klientów zamawiających i nabywających produkty w sklepie internetowym www.monikaskomra.com

Sprzedającym jest Monika Skomra prowadząca działalność gospodarczą pod firmą Monika Skomra z siedzibą w Warszawie (03-017) przy ul. Piknikowej, nr 35, lok. 1, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod numerem NIP 8961469328, REGON 523915105, e-mail: contact@monikaskomra.com, numer telefonu komórkowego +48 886 010 153.

Towary nabywane przez Klienta za pośrednictwem Sklepu internetowego monikaskomra.com są sprzedawane przez Monikę Skomra, działającą jako Sprzedawca, w imieniu własnym. Dokonywanie zakupów za pośrednictwem sklepu www.monikaskomra.com wymaga akceptacji polityki prywatności i niniejszego Regulaminu. Informacje dotyczące zasad zbierania i wykorzystywania informacji o użytkownikach Sklepu Internetowego monikaskomra.com znajdują się w zakładce Polityka Prywatności. Zakupy Towarów dokonywane przez Klienta za pośrednictwem sklepu internetowego monikaskomra.com podlegają następującym warunkom sprzedaży:

§ 1

Definicje

  1. Statut – niniejszy Regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach sklepu internetowego http://www.monikaskomra.com/
  2. Dzień roboczy – jeden dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
  3. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, ale posiadająca zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w Sklepie Internetowym na zasadach określonych w niniejszym regulaminie.
  4. Kodeks cywilny – Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 z późn. zm.).
  5. Konsument– Klient będący osobą fizyczną korzystającą ze Sklepu Internetowego w celu niezwiązanym bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
  6. Konto – Usługa Elektroniczna oznaczony indywidualną nazwą (loginem) i hasłem podanym przez Usługobiorcę zbiór zasobów w systemie teleinformatycznym Usługodawcy, w którym gromadzone są dane podane przez Usługobiorcę oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach w Sklepie Internetowym.
  7. Podwykonawca – firma kurierska dostarczająca Towary.
  8. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
  9. Sprzedawca – podmiot świadczący usługi sprzedaży za pośrednictwem Sklepu Internetowego na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
  10. Sklep internetowy (Store) – strona dostępna pod adresem: www.monikaskomra.com za pośrednictwem której Klient może złożyć Zamówienie.
  11. Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym.
  12. Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu;
  13. Ustawa o prawach konsumenta – Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. (Dz. U. z 2014 r. poz. 827 z późn. zm.);
  14. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.);
  15. Usługa Elektroniczna – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu Internetowego.
  16. Odbiorca usług – (1) osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; (2) osoba prawna; albo (3) jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną; – korzystająca lub zamierzająca korzystać z Usługi Elektronicznej.
  17. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę Towaru.

§ 2

Informacje o towarach

  1. Wszystkie Towary oferowane w Sklepie są nowe, wykonane na podstawie projektów Sprzedawcy i podlegają ochronie praw autorskich. Towary są wykonywane ręcznie przez projektantkę, którą jest Sprzedawca.
  2. Towary mają specyficzne właściwości, a każdy produkt jest unikalny i różni się w pewnym stopniu od innych egzemplarzy tego samego produktu. Zdjęcia biżuterii prezentowane na stronie internetowej www.monikaskomra.com mają charakter informacyjny. Informujemy również, że na wygląd Towarów ma wpływ wielkość i ustawienia parametrów monitora.
  3. Towary wykonywane są w unikatowych wzorach, jak również w limitowanych seriach (informacja o unikatowości lub niepowtarzalności Produktu zawarta jest w jego opisie).
  4. Sprzedawca informuje, że Towary – z uwagi na ich rękodzielniczy charakter, delikatność i kruchość użytych surowców – powinny być używane wyłącznie zgodnie z ich przeznaczeniem i przechowywane w sposób zgodny z ich właściwościami.
  5. Część towarów jest realizowana na indywidualne zamówienie klienta. Informacja o możliwości wykonania Towaru na zamówienie wyświetlana jest podczas dodawania Towaru do koszyka, poprzez oznaczenie produktu jako „wykonany na zamówienie”.
  6. Wszelkie reklamacje składane przez Klienta, wynikające z nieznajomości specyfiki Towaru, o której mowa powyżej, jak również z nieprzestrzegania zasad postępowania z Towarem opisanych w Regulaminie, nie będą rozpatrywane przez Sprzedawcę.

§ 3

Zawarcie umowy i wdrożenie

  1. Wszystkie ceny Towarów oferowanych przez Sklep podawane są w złotych polskich. Podane ceny są cenami brutto, tj. zawierają podatek od towarów i usług (VAT). Ceny Towarów nie obejmują kosztów wysyłki. Koszty związane z wysyłką Towarów do Klienta ponosi Klient.
  2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Towarów znajdujących się w ofercie Sklepu, a także prawo do organizowania (przeprowadzania, modyfikowania i odwoływania) akcji promocyjnych w Sklepie. Promocje nie mogą być ze sobą łączone, chyba że Sprzedawca tak postanowi. Cena widniejąca przy Towarze w chwili jego Zamówienia przez Klienta jest ceną wiążącą obie strony Umowy Sprzedaży Towaru.
  3. Aby móc nabyć Towary, konieczne jest:
  • akceptację niniejszego Regulaminu wraz z polityką prywatności Sklepu;
  • podanie imienia, nazwiska, adresu, numeru telefonu, adresu e-mail, szczegółów płatności i innych wymaganych informacji;
  • wskazanie aktualnego adresu dostawy.
  1. Po złożeniu i opłaceniu Zamówienia, Sprzedawca przesyła Klientowi drogą elektroniczną potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji. Jeżeli z jakiegokolwiek powodu realizacja Zamówienia okaże się niemożliwa (w całości lub w części), Sprzedawca poinformuje o tym Klienta, a następnie zleci zwrot pieniędzy (w całości lub w części) Klientowi.
  2. W trakcie składania Zamówienia istnieje możliwość rejestracji Konta przez Klienta, co jednak nie jest wymagane do złożenia i realizacji Zamówienia.
  3. Realizacja Zamówienia Klienta płatnego przelewem lub za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych następuje niezwłocznie po zawarciu umowy, a wpłata Klienta zostaje zaksięgowana na koncie Sprzedawcy. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności przelewem, płatności elektroniczne lub kartą płatniczą czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy.
  4. Opłaty za produkty i koszty dostawy uiszczane są za pośrednictwem przelewów tradycyjnych lub systemu płatności Tpay, który umożliwia płatność w formie BLIK, szybkich przelewów bankowych (Pay-By-Link).
  5. Czas realizacji zamówienia wynosi od 7 do 21 dni roboczych i jest liczony od momentu pozytywnej autoryzacji płatności. Na specjalne życzenie klienta zamówienie może zostać zrealizowane szybciej – w tym celu należy skontaktować się z projektantką wysyłając e-mail na adres: contact@monikaskomra.com i ustalić szczegółowe warunki zamówienia.
  6. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niedotrzymanie terminu z przyczyn od niego niezależnych, w szczególności w przypadku wystąpienia siły wyższej, tj. jakichkolwiek okoliczności niezależnych od Sprzedającego, w tym w szczególności wojny, aktów terrorystycznych, strajków, stanów wyjątkowych, awarii środków transportu, przerw w dostawie energii elektrycznej lub mediów, trzęsień ziemi lub innych klęsk żywiołowych.
  7. Sprzedawca realizuje Zamówienia w terminach wskazanych powyżej, przy czym Zamówienia złożone w dni robocze po godzinie 17:00 oraz w dni wolne od pracy (soboty, niedziele, święta) będą traktowane jako złożone w najbliższym kolejnym dniu roboczym i od tego dnia będą liczone terminy ich wdrożenia.
  8. Zamówiony Towar jest wysyłany przez Sprzedawcę do Klienta za pośrednictwem firmy kurierskiej.
  9. Koszty związane z wysyłką Towarów do Klienta ponosi Klient. Koszt wysyłki Towaru do Klienta na terenie Polski wynosi: 16,99 - 19,99 zł.
  10. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia przesyłki Towarów. Odpowiedzialność za Towary przechodzi na Klienta z chwilą dostarczenia ich Klientowi przez kuriera.
  11. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany wysokości kosztów wysyłki związanych z realizacją konkretnego Zamówienia, ze względu na jego wartość, ilość Towarów, specyfikę Towarów wymagających specjalnego opakowania do transportu itp.

§ 4

Odstąpienie od Umowy Sprzedaży i zwrot Towarów

  1. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, ma prawo do odstąpienia od niej bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia Towaru w posiadanie. W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za nieważną.
  2. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może dotyczyć całości lub części zakupionego towaru. Aby odstąpić od umowy, należy przesłać Sprzedającemu oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia dostarczenia Towaru. Oświadczenie można wysłać pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy lub przesyłając je na adres e-mail: contact@monikaskomra.com. W przypadku skorzystania przez Klienta z ostatniego ze wskazanych sposobów złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy, Sprzedawca niezwłocznie prześle Klientowi na podany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy.
  3. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostawy Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym oraz z wyjątkiem sytuacji, w których zwrot dotyczy jedynie części zamówionego towaru). Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami. Inne rozwiązanie powinno zostać wskazane przez Klienta w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy zakupu Towaru.
  4. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Klienta do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Klienta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
  5. Nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia oświadczenia o odstąpieniu od umowy zakupu Towaru, Klient zwróci Sprzedawcy zakupiony Towar na adres: Piknikowa 35/1, 03-017 Warszawa. Towary muszą być dostarczone w oryginalnym opakowaniu.
  6. Zwrot towaru do Sklepu odbywa się na koszt Klienta. Konsument powinien zachować pocztowe potwierdzenie odbioru przesyłki lub wysłać ją kurierem za pisemnym potwierdzeniem odbioru.
  7. Klient ponosi odpowiedzialność względem Sprzedawcy za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  8. Jeżeli Klient wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Klientowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  9. Konsumentowi, zgodnie z art. 38 pkt. 38 Prawa konsumenckiego, nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, w tym produkty wykonane na zamówienie klienta. Zwrotom lub wymianom nie podlegają produkty wykonane na indywidualne zamówienie, w tym: produkty grawerowane, ręcznie wykonane pierścionki, niestandardowe wzory i długości łańcuszków i naszyjników oraz produkty oznaczone jako wykonane na zamówienie.
  10. Konsumentowi, zgodnie z art. 38 pkt. 38 Prawa konsumenckiego, nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu. W związku z tym zwracane produkty nie mogą nosić śladów użytkowania i muszą posiadać metki z plombami, którymi zostały oznaczone.
  11. Sprzedawca oświadcza, że nie przyjmuje przesyłek za pobraniem.
  12. Jeśli klient chce wymienić towar na inny, podobny w tej samej cenie (np. pierścionek w rozmiarze 18 na pierścionek w rozmiarze 17), ponosi koszty zarówno zwrotu zakupionych towarów, jak i wysyłki produktu, na który chce je wymienić. Ten rodzaj wymiany powinien być uzgodniony indywidualnie z projektantką (Sprzedawcą).
  13. Vouchery/karty podarunkowe nie podlegają zwrotowi ani wymianie. Zasady sprzedaży voucherów/kart podarunkowych reguluje odrębny Regulamin.
  14. Jeżeli zwrot zostanie rozpatrzony na niekorzyść Klienta (po upływie 14 dni od wydania towaru), Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu przesyłki.

§ 5

Procedura składania skarg

  1. W przypadku stwierdzenia przez Klienta uszkodzenia przesyłki podczas transportu, wskazującego na ingerencję osób trzecich, Klient zobowiązany jest do sporządzenia protokołu szkody w obecności kuriera. Reklamacje wynikające z uszkodzenia Towaru podczas transportu będą rozpatrywane wyłącznie na podstawie protokołu reklamacyjnego sporządzonego przez Klienta i kuriera.
  2. Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać doprowadzenia go do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę albo wymianę na nowy, chyba że naprawa albo wymiana są niemożliwe lub wymagają nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmiernych kosztów bierze się pod uwagę wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności. (Ustawa z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego).
  3. Sprzedawca odpowiada za niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową jedynie w przypadku jej stwierdzenia przed upływem dwóch lat od wydania tego towaru kupującemu.
  4. Reklamacje należy składać na adres Sprzedawcy: contact@monikaskomra.com.
  5. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. W przypadku rozpatrzenia reklamacji na korzyść Klienta, Usługodawca naprawi lub wymieni reklamowany towar na nowy, pełnowartościowy lub zwróci wartość zakupionego towaru.

§ 6

Gwarancja

  1. Zgodnie z art. 556 Kodeksu cywilnego Klientowi przysługują ustawowe uprawnienia wynikające z rękojmi. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli sprzedany Towar ma wadę fizyczną lub prawną.
  2. Okres rękojmi wynosi dwa lata (rękojmia obejmuje wady ujawnione w ciągu dwóch lat od daty wydania Towaru Klientowi).
  3. Klient powinien zachować fakturę fiskalną lub jej kopię albo przekazać ją osobie, na rzecz której Towar został zakupiony, jako dowód zakupu uprawniający do skorzystania z gwarancji.
  4. Niezgodności Towarów z Umową nie stanowią m.in:
  • oczywiste wady widoczne w dniu zakupu, o których Klient wiedział lub, oceniając rozsądnie, powinien był wiedzieć,
  • uszkodzeń mechanicznych (wgniecenia, otarcia, odkształcenia, zarysowania niebędących elementem designu produktu) powstałych z przyczyn niezależnych od Sprzedającego. Ze względu na wysoką delikatność produktów, Sprzedawca zastrzega, że naprawie gwarancyjnej nie podlegają zerwane łańcuszki, ani uszkodzone kamienie, gdyż takie uszkodzenia mogą powstać jedynie w wyniku niewłaściwego użytkowania,
  • odbarwień i uszkodzeń spowodowanych niewłaściwym użytkowaniem lub konserwacją,
  • naturalne zużycie Towarów wynikające z użytkowania zgodnie z przeznaczeniem (w szczególności złocona i oksydowana biżuteria).

§ 7

Przepisy dotyczące przedsiębiorców

  1. Niniejszy punkt Regulaminu oraz postanowienia w nim zawarte dotyczą wyłącznie Klientów niebędących konsumentami.
  2. Sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży zawartej z Klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia. Odstąpienie od Umowy Sprzedaży w tym wypadku może nastąpić bez podania przyczyny i nie rodzi po stronie Klienta nie będącego konsumentem żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
  3. Z chwilą wydania przez Sprzedawcę Towaru Podwykonawcy przechodzą na Klienta niebędącego konsumentem korzyści i ciężary związane z Towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Towaru. W takim przypadku Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Towaru powstałe od przyjęcia go przez Podwykonawcę do wydania Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki z Towarem.
  4. W razie przesłania Towaru do Klienta za pośrednictwem Podwykonawcy, Klient niebędący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeśli stwierdzi, że Towar został utracony lub uszkodzony podczas transportu, jest zobowiązany do wykonania wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
  5. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta nie będącego konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak również za wszelkie roszczenia w sumie – do wysokości zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu Umowy Sprzedaży, nie więcej jednak niż do kwoty jednego tysiąca złotych. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność w stosunku do Klienta niebędącego konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do Klienta niebędącego konsumentem.
  6. Wszelkie spory powstałe pomiędzy Sprzedawcą a Klientem niebędącym konsumentem będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.

§ 8

Dane osobowe w sklepie internetowym

  1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu Internetowego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu Internetowego zbierane są – zgodnie z wolą Klienta – w celu realizacji Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej.
  3. Możliwi odbiorcy danych osobowych Klientów Sklepu Internetowego:
  • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu dostawy przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
  • W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie Internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie Internetowym.

4. Usługobiorca/Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania. Żądanie w tym zakresie można złożyć przykładowo pisemnie na adres: ul. Piknikowa 35/1, 03-017 Warszawa lub w formie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: contact@monikaskomra.com.

5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy. Dane niezbędne do zawarcia Umowy Sprzedaży lub umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej wskazane są także każdorazowo na stronie Sklepu Internetowego przed zawarciem danej umowy.

§ 9

Zmiany w regulaminie

  1. Klienci posiadający konto w Sklepie będą informowani o zmianach Regulaminu za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  2. W przypadku zmiany Regulaminu Sklepu w czasie od ostatniego logowania, Klient akceptuje lub odrzuca jego postanowienia po zmianach. W przypadku braku akceptacji warunków Regulaminu, w szczególności po wprowadzeniu zmian, zakupy w Sklepie Internetowym nie są możliwe.
  3. Klient, który nie akceptuje zmian wprowadzonych w Regulaminie ma prawo do usunięcia konta w dowolnym momencie.
  4. Zamówienia złożone przez Klientów przed wejściem w życie zmian Regulaminu będą realizowane zgodnie z dotychczasowymi postanowieniami Regulaminu.

§ 10

Postanowienia końcowe

  1. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy ustawy z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz. U. z 2000 r., Nr 22, poz. 271 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. z 2002 r., Nr 141, poz. 1176 z późn. zm.), ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., Nr 16, poz. .93 z późn. zm.).
  2. Spory wynikające ze stosowaniem niniejszego Regulaminu i w związku z wykonywaniem zawartych umów między Sklepem a Klientami będą rozpatrywane przez sąd właściwy według przepisów o właściwości rzeczowej i miejscowej zgodnie z ustawą z dnia 17 listopada 1964 r. Kodeks postępowania cywilnego (Dz. U. Nr 43, poz. 296 z późn. zm.).